Black Francis
Feb 14 2007, 22:07
http://3voor12.vpro.nl/speler/luisterpaal/33237775Hoe is het mogelijk dat dat briljante myspace-nummer It can't be wrong er niet op staat?! Echt een beetje belachelijk
Black Francis
Feb 14 2007, 23:15
Ik spring meteen in het diepe, een hele goede plaat.
Daarnet bij club 3v12 klonk het ook weer allemaal erg goed!
Jasper
Feb 15 2007, 01:03
ja hoe kan het dat It can't be wrong het niet heeft gehaald? zonde!
Maar wie o wie heeft een mp3 versie?
De rest klinkt trouwens ook erg sterk.
DA is dood, leve Moss!
Naar mijn bescheiden mening is deze plaat beter dan Don't Stop en de platen van Paulusma en Do the Undo bijelkaar (dit laatste zeg ik met spijt, want ik heb Anne's muzikale kwaliteiten hoog zitten).
patrizio
Feb 17 2007, 19:24
Na een aantal keer luisteren op de luisterpaal ben ik nog altijd niet overtuigd... Niet dat het een slechte plaat is, anders zou ik die paar keer niet eens volgehouden hebben, maar ik weet zo'n beetje voor t eerst niet of ik een Excelsior-release wel aan wil schaffen, terwijl Do-The-Undo me zeer bevalt....
Geebheart
Feb 17 2007, 23:00
ook niet echt overtuigd
klint allemaal wel lekker, maar het mist iets helaas
QUOTE(André @ Feb 17 2007, 16:55)

DA is dood, leve Moss!
Naar mijn bescheiden mening is deze plaat beter dan Don't Stop en de platen van Paulusma en Do the Undo bijelkaar (dit laatste zeg ik met spijt, want ik heb Anne's muzikale kwaliteiten hoog zitten).
Hear hear! Ik heb het altijd al gezegd: met die muzieksmaak van André is niks mis. Heeft ie het verdomme alwéér bij het rechte eind!
Black Francis
Feb 18 2007, 18:07
En ik op mijn beurt zeg weer dat er helemaal niets mis is met het muziekoordeel van Hanz!
Niet voor de eerste maal slaat hij de spijker op de kop nu hij stelt dat André het weer eens bij het rechte eind heeft.
Gewoon een hele hele goede plaat.
Black Francis
Feb 18 2007, 18:30
Trouwens, ik heb op myspace gevraagd waarom "It can't be wrong" ontbreekt en de respons was als volgt:
"beste Eelco, Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat liedje er graag op had gezien...maar er is nu eenmaal besloten het niet te doen...van de 20 liedjes die we voor de plaat hadden gemaakt zijn er 14 overgebleven...wat nog veel is...we willen het zeker nog een keer uitbrengen als B-kantje!? grt.marien-moss"
Ik geef toe dat de beste bands vaak briljante B-kantjes hebben, maar blijf dit toch een beetje zonde vinden...
Enfin, er blijft genoeg moois over!
Anacho
Feb 18 2007, 20:45
Tenzij het nieuwe Moss album (dat ik nog niet heb geluisterd) beter is dan Pergola ben ik het niet met jullie eens. Ik moet hier toch even een lans breken voor Anne en Do-The-Undo, luister het album een paar keer en je bent verkocht (althans zo ging dat bij mij

). Dus het lijkt me stug dat de nieuwe Moss beter is dan DTU en Don't Stop bij elkaar, daar staan ook nog briljante nummers als The Movin' Men, We Love Danger en Raga The Messenger op.
adriaan
Feb 19 2007, 04:17
Erg fraaie plaat. Dit evenaart het betere DA-werk.
al drie x via luisterpaal proberen te luisteren. Ik kom er gewoonweg niet doorheen. Steeds in frustratie beëindig ik de luistersessie. Zelden een plaat gehoord waarvan ik wéét dat ik het mooi hoor te vinden blijkbaar (aangezien het doet denken aan een aantal favoriete bands en zo.....Het genre past zeer goed bij mij, dacht ik!) maar waarvan ik niet kán genieten; Ik vind het gewoonweg niet mooi! (Zo, het hoge woord is er uit).
Er is iets wat me tegen staat aan deze plaat.... Als ik er achter kom wat, meld ik me nog wel.
patrizio
Feb 19 2007, 23:42
Luister hem eens ouderwets in de platenzaak, kan helpen... maar buiten de geluidskwaliteit om heeft het voor mij ff geduurd (keer of 6 luistere) voordat ik gewend was aan de stem en kan een aantal pareltjes nu toch wel zeer waarderen (alhoewel de vergelijkingen hierboven in mijn ogen nog steeds wat overdreven zijn).
XL-Eeyore
Feb 20 2007, 12:52
Ik heb Moss nu enkele keren live mogen zien, en ik denk dat wat jullie missen in de plaat het publiek is. De plaat klinkt vooral mooi en lief door de productie. Als de band live speelt voor een publiek is dat een ander verhaal: alle ingredienten van de plaat zijn aanwezig (behalve dan de extra instrumenten zoals de banjo), maar allemaal net met een beetje meer pit. De nummers blijven erg mooi, maar zijn net wat meer swingend.
Als je na ze live te hebben gekend de plaat voor het eerst luisterd, is het opeens een soort van huiskamer versie van het optreden, zo ervaarde ik dat tenminste. Dat kan je goed of slecht opvatten. Aan de andere kant, mocht je denken iets te missen op de plaat: ga ze eens ergens live zien spelen, dan valt opeens alles samen.
Het pakket van live band en mooie plaat is samen pas echt af. Ik denk dat ik dat als 2 losse dingen waardeer.
Eeyore.
PS: de vinyl versie is geweldig!!!! door de artwork op de binnenkant heb ik de neiging om het als schilderij op te hangen, en dan zit er voor die 4 euro extra ook nog eens de CD bij in om in de auto te luisteren (al klinkt het vinyl natuurlijk het beste).
Tops!
Gewoon een uitstekende plaat. Moss verhoudt zich tot pakweg Alamo Race Track als The Beatles tot je plaatselijke jongerenpopkoor dat Cindy Lauper's True colours uitvoert.
Ja, nu ben ik ook overtuigd van Moss. De lp+cd heb ik donderdag na hun optreden in Tilburg gekocht. Mooi hoor.
Intrigerende tekening ook aan de binnenkant, ik geloof niet dat ik anders ooit zo lang naar een platenhoes heb zitten kijken. *duim omhoog*
Shadowman
May 16 2007, 19:40
Ik ben ook heel erg blij met deze plaat. Wordt één van de besten van het jaar.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.