Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Aanrader voor Pixies liefhebbers
EXCELSIOR RECORDINGS > XLCR MB > XLCR MB
Freek
op deze site zijn 8 briljante covers van pixiesliedjes te downloaden, door een engelsman maar in de stijl van andere beroemdheden. echt grappig.

hey als prince, levitate me als the beach boys, monkey gone to heaven als frank sinatra, mr grieves als bob marley, no 13 baby als elvis, river euphrates als tina turner, vamos als jimi hendrix en wave of mutilation als the bee gees.

het klopt echt tot in de kleinste details, behalve de stemmen hadden het echt coverversies kunnen zijn door genoemde artiesten (even het kleine detail over het oog ziend dat sommigen al dood waren voor the pixies beroemd werden...)

http://pottymouth.org/mcpt/
André
Erg lollig, vooral de Jim Hendrix en Beach Boys-versie.
Black Francis
Freek, god bless you dat je deze link hebt gepost want ik vind deze covers echt FENOMENAAL GENIAAL! Het is precies zoals je zegt, alle details kloppen tot in de kleinste puntjes! Geweldig vind ik b.v. die studio banter aan het begin van de zogenaamde Levitate me cover door the Beach Boys, alsof Brian Wilson achter de knoppen zit! En een ander hoogtepunt is natuurlijk Jimmi Hendrickx die op Vamos zelfs dat maffe "Don't anybody touch this, this is my stuff, or you fucking die" introotje doet! En dan hebben we het nog niet eens over de muziek gehad. Echt briljant is nog een understatement, de nummers zijn perfect gekozen en passen precies bij de stijl van de vertolker, ik realiseer me nu pas dat Mr Greaves een Reggae-nummer is; natuurlijk is het een reggea nummer!! Hoe heb ik al die jaren zo blind kunnen zijn?!! En "Hey" is natuurlijk gewoon een princenummer! Die knul heeft echt gewoon al die nummers terug gebracht tot hun ware vorm!
ion
OMG ze zijn echt grappig smile.gif
Black Francis
Geweldig dat "Jimmi" en un momento dado the theme tune van the Simpsons in zijn gitaarsolo heeft verwerkt!
Mijn god, ik heb niet genoeg aan deze 8 covers, kan die kerel niet nog een dozijn of wat op het net zetten? Freddy and the Dreamers die Alec Eiffel doen? The Flying Burritto Brothers die Here comes your man coveren? Deep Purple die Stormy Weather onder handen neemt? Scott Walker die Havelina zingt? I got a fever and the only prescription is: MORE PIXIES COVERS BY CLASSIC ROCK ACTS!
Freek
er waren een paar in aankondiging heb ik ergens gelezen, maar weet niet meer waar. in ieder geval in de stijl van queen. jammer genoeg weet ik niet meer welk lied, maar toen ik het las dacht ik, oja die is perfect geschikt voor queen. ik ging net al mn pixies cd's af maar kan het me echt niet meer herinneren

Michel N
Inderdaad bijzonder leuk! Die No. 13 Baby door Elvis is ook erg vermakelijk!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.