Mosselman
Jul 15 2007, 20:09
Een vraagje voor de liefhebbers...
Ik wil binnenkort een mooi keyboard kopen waar in iedergeval een fijne varianten van piano en met toetsgevoeligheid op zit...
Iemand die mij advies kan geven voor een mooi tussenmodel?
Je ziet steeds meer bij de bands die ik bezoek van die mooie modelen die het geluid van een piano top weergeven.... maar dat zal dan toch zeker onbetaalbaar zijn.... dus meld u allen ;-)
Het liefst timmer ik gewoon op mijn echte piano, maar als je toch iets digitaals wil, dan zou ik in ieder geval een keyboard kopen met niet alleen aanslaggevoeligheid, maar ook met simulatie van de 'hamerslagtoetsen' van een echte piano. Anders speelt het allemaal zo ontzettend 'plastisch'.
Zelf heb ik een masterkeyboard van Fatar. Dan heb je dus een volwaardig 88-toetsen pianoklavier dat ook redelijk aanvoelt als een piano. In dat ding van mij zitten geen geluiden, dus alleen het klavier.
Ik sluit op dat masterkeyboard vervolgens klankmodules aan. Ben gek op retro, dus gebruik met name Roland MT32, Roland SC-55 en Korg 05/RW.....
Ben je hiermee geholpen? Volgens mij geen fuck. Ah well ^__^
Mosselman
Jul 19 2007, 23:41
En ik ben even wezen rondkijken in zo een zaak die het allemaal verkoopt...
Ik kwam bij Yamaha Elektrice piano's ... een P70 die erg mooi was (en redelijke prijs) maar ook de, eigenlijk te duur, P80, schijnt nieuwe model te zijn... kon merken dat de onderste octaven erg lekker meededen.
Iemand advies of dit goeie opties zijn?
Zoals hierboven wordt genoemd... tja... mooi! Maar daar wil ik het nu even nog niet voor doen... snap het wel ... een beetje dan ;-)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.