Juan Enrico Cabino
Aug 28 2007, 07:29
Laatst bij een platenzaak in Groningen hele mooie cd's gekocht van 4 tot 7 euro. De hele bak doorzocht en kwam best veel cd's tegen die ik al had en die tot de betere van mijn collectie behoren.
Kwam met de verkoper aan de praat en die zei dat de mooiste cd's vaak in de uitverkoopbakken liggen.
Wat vinden jullie van die uitspraak. Ik kon me grotendeels wel vinden in die uitspraak. Er ligt natuurlijk ook wel eens rommel tussen, maar vaak vind je er die pareltjes die om één of andere redenen nooit zijn opgemerkt.
hurricane
Aug 28 2007, 09:12
Nou soms ligt er louter rommel in die bakken. Maar ik zag bij een klein zaakje in Sneek wel veel goede plaatjes liggen in de uitverkoopbak: Supersub, Catatonia, Ocean Colour Scene etc. Toch vaak wel goede cd´s die het grote publiek dan weer niet kent...
Michel N
Aug 28 2007, 12:43
Zit zeker wat in. Ook bij mijn vaste platenzaak, de Velvet in Dordrecht, staan zulke bakken. Zit soms ook echt rommel in, maar heb er ook al diverse fijne platen uitgehaald.
O.a.
Seedling - Let's Play Boys And Girls
Walker Diver - White Knuckle Ride
The Jessica Fletchers - What Happened To The Jessica Fletchers?
The Bigger Lovers - Honey In The Hive
The Serenes - Back To Wonder
Mitsoobishy Jacson - Boys Together Out Rageously
Sharko - Meeuws
The Love Substitutes
En heb er regelmatig fijne platen zien liggen die ik dan al had, zoals de eerste van Joanna Newsom, Cago van Dead Man Ray enzovoort.
Waar en niet waar
Bij Plato e.a. (Velvet, Kroese, Boudisque) vindt je echt geen OCS, Blur, Daryll-Ann of LPG in de uitverkoopbakken. Wel bij de aanbiedingen (tot 10 euro)?
Bovenstaande cd's van Seedling en The serenes kunnen best goed zijn, maar zelfs in alto/indie-land kent vrijwel niemand die bands dus de kans is aanwezig dat je ze daar in de uitverkoop vind.
Waar je volgens mij moet zijn, zijn de platenzaken die niet aangesloten zijn bij dat Plato-circus, maar ook weer niet al-te-mainstream zijn (Van Leest e.a.).
Daar heb ik inderdaad al heel wat moois voor 2,50 p/s weggehaald:)
Seedling was anders een succesvolle band en The Serenes ook. Beetje onzin volgens mij aj....
Shadowman
Sep 7 2007, 08:53
Mm, weet niet. Bij sommige zaken kun je zeer leuke dingen vinden voor een prikkie.
De iets te stekelige grote releases kun je vaak voor weinig bij de V&D of music store of zo halen. Die liefhebbers van goede muziek komen daar nooit. Ik Sea change van Beck en Kid A van Radiohead daar voor een paar euro gekocht.
Michel N
Sep 7 2007, 16:31
Zelfs de Blauwe Afzetter heeft nog wel eens leuke cd's ineens vrij snel voor weinig geld. Zo kocht ik daar ooit Things We Lost In The Fire van Low voor 4 euro en Ease Down The Road van Bonnie 'Prince' Billy voor een tientje, terwijl die toen net uit was.
Weet niet of ze de laatste tijd nog wel eens van die lage prijzen hebben.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.