Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Eurovisie Songfestival
EXCELSIOR RECORDINGS > XLCR MB > XLCR MB
Nicole
Dussss wie gaan er morgen naar het Eurovisie songfestival kijken?

ikke ikke!

Ik vind het geweldig dat het dit jaar in Letland wordt gehouden... de zanger van mijn favoriete Letse bandje Brainstorm mag het dit jaar presenteren ... en ik hoop stiekem dat hij met zijn bandje ook nog een liedje mag spelen of dat ze in ieder geval iets van muziek laten horen.

En tja... wie gaan er winnen? Het zal me niks verbazen als Tatu gaan winnen dit jaar ... *zucht*

= Reynard Cowper van Brainstorm
ROOS
hmm alleen al voor de presentator zou ik kijken, maar (helaas) heb ik een concert morgen. En ik vind t de laatste jaren toch niet zoveel aan.....
André
Ik heb vorig jaar met de andere Paper Mooners onder het genot van het een en ander voor de tv zitten jureren. Het was dolle pret. Maar morgen zal ik niet kijken omdat ik met the Yearlings meereis naar Vlissingen, alwaar zij gaan optreden.
nico
nou... ik denk niet dat ik dat aankan... met veel bier misschien... maar nee... laat ik er maar niet aan beginnen
Michel N
Hangt er vanaf....

Ik ben stiekem wel benieuwd naar dat optreden van tatu... Volgens de krant heeft de regie de banden van de repetitie stand-by, wanneer de dames te ver gaan...
Latok
Als die-hard Songfestival kijker zit ik ook zaterdag weer klaar met stapels papier en bijbehorende pennen om alles en iedereen te beoordelen en een ranglijst samen te stellen wink.gif

Ik doe dat al sinds Maribelle ofzo...Dus erhm.....Begin jaren 80......hehehe.......
Nicole
QUOTE(Latok @ May 23 03, 15:40)
Als die-hard Songfestival kijker zit ik ook zaterdag weer klaar met stapels papier en bijbehorende pennen om alles en iedereen te beoordelen en een ranglijst samen te stellen  wink.gif

Ik doe dat al sinds Maribelle ofzo...Dus erhm.....Begin jaren 80......hehehe.......

Heeft u ook het optreden van Brainstorm 3 jaar geleden gezien? Zij eindigde toen 3e met het prachtige liedje 'My Star'. *zucht*
adriaan
vraag me niet waarom, maar heb net een artikeltje gelezen over dat song festival waar in stond:

This year the 26 contestants include the Russian teenage lesbian duo, Tatu, who have been threatened with disqualification if they kiss on stage.

huh? mag dat niet?
diskwalificatie?
is dit 1953?
Norbert
Ik heb een afkeer van dat hele klotesongfestival. Zelfs als ik er toevallig een paar seconden langszap krijg ik een halve psychose.
adriaan
tja, ik weet niet wat het is. kijk er ook zelden naar, maar met die psychose valt het ook wel weer mee.

op een of andere manier heeft dat festival toch een soort van status.

hoe komt dat toch? is het gewoon het competitieverband waarin nederland meedoet?

de spanning bij de puntentelling? krijgen we d'r 1 of geen?
Michel N
QUOTE(adriaan @ May 23 03, 16:36)
tja, ik weet niet wat het is. kijk er ook zelden naar, maar met die psychose valt het ook wel weer mee.

op een of andere manier heeft dat festival toch een soort van status.

hoe komt dat toch? is het gewoon het competitieverband waarin nederland meedoet?

de spanning bij de puntentelling? krijgen we d'r 1 of geen?

Dat is toch vantevoren al uit te tekenen???

Denemarken, IJsland, Noorwegen, Zweden en Finland geven elkaar de hoogste punten....

Slovenië, Servië, Kroatië, Macedonië en Bosnië doen dit ook met elkaar.

Israël, Nederland en België helpen elkaar aan punten....

Rusland, Oekraïne, Wit-Rusland, Letland, Estland, Georgië, Azerbeidzjan, Litouwen, Armenië en Moldavië steunen elkaar, althans degenen die meedoen...

Het is allemaal politiek.
nico
zozo michel... jij hebt er verstand van... een echte fan zie ik wel! laugh.gif
Nicole
het is dat ik er toevallig 3 jaar geleden naar keer... ik had toen schoon genoeg van al die beelden uit Enschede en heb toen maar naar het songfestival gekeken op de Belgische TV en net op dat moment begon de Belgische presentator dolenthousiast te praten over Brainstorm, die Letland vertegenwoordigde. Het was ook de 1e keer dat Letland een bandje er naar toe stuurde. En oh ik was meteen verliefd op ze... de presentator omschreef de muziek als Britpop en ja dan gaat er meteen een belletje rinkelen bij mij.

Verder vind ik de acts die er optreden 3x niks maar 1x in de zoveel tijd is er toch nog een leuk bandje te zien.

En ach ik ben ook wel benieuwd naar die Tatu act en vind het leuk dat Renars het festival mag presenteren.

Stiekem is deze topic bedoelt om Brainstorm effe in de schijnwerpers te zetten wink.gif
nico
QUOTE(adriaan @ May 23 03, 16:27)
This year the 26 contestants include the Russian teenage lesbian duo, Tatu, who have been threatened with disqualification if they kiss on stage.

oh wat hoop ik dat ze gaan lopen geilbekken daaro! biggrin.gif
Michel N
QUOTE(nico @ May 23 03, 17:07)
zozo michel... jij hebt er verstand van... een echte fan zie ik wel! laugh.gif

Nico, als je één keer kijkt doorzie je het meteen!
Nicole
Via StuBru popnieuwsbrief!

* T.A.T.U.-zangeres naar ziekenhuis

Julia Volkova van T.A.T.U. is vanmiddag in allerijl met stemproblemen naar
het ziekenhuis in Latvia overgebracht. Eerder deze week kondigde het
Russische duo al aan dat ze morgen met een extra zangeres aan het
Eurovisiesongfestival zullen deelnemen omdat Julia problemen had met haar
stembanden. Het is nog niet duidelijk of Julia Volkova morgen op het podium
zal staan.
Jill
Krijg je ervan als je je stem verkeerd gebruikt biggrin.gif
tiffie
Ergens ben ik ook wel benieuwd wat Tatu vanavond gaat doen :oops: , maar ik kan helaas niet kijken, helaas. Maargoed, ik hoor het vast nog wel...
SUUS
oh wat hoop ik dat ze gaan lopen geilbekken daaro! 

Anders ik wel! Hihi...

Anyway, ik was altijd leip van t songfestival, scoreformulieren knutselen, 'deskundig' commentaar geven onder het nuttigen van alcoholische versnaperingen... Maar niet in je eentje (iedereen verklaart me voor gek). Dus heb ik besloten dit jaar naar Contex te gaan (Korzo Theater, wordt erg leuk) en volgend jaar een Songfestival-Party te organiseren voor iedereen die wil komen...

Aanmelden kan vanaf vandaag ;-)
Applejack
Ik wil volgend jaar the Yearlings namens Nederland naar het songfestival!!!!!!
(Die zijn beter dan Esther Hart)
Michel N
QUOTE(Cochise @ May 24 03, 19:23)
Ik wil volgend jaar the Yearlings namens Nederland naar het songfestival!!!!!!
(Die zijn beter dan Esther Hart)

Hehe... Of Paper Moon of Gloricz Jim of gewoon Meindert Talma!!
Ckoen
Ik denk dat we met een duet van Gordon en Gerard Joling meer kans maken.
Johan
And maybe gaan ze uit de kleren..... :oops: tongue.gif huh.gif biggrin.gif
adriaan
zitten jullie nu allemaal te kijken ofzo?
is niemand hier!
Rick
Dit is inderdaad verdacht. En volgens mijn informatie moet TATU toch echt al geweest zijn! De conclusie is voor de hand liggend. Poll?
hidde
Alleen ff naar tatu en het optreden van Nederland gekeken. Beetje zwak dat ze van tatu bijna geen close ups lieten zijn zodra ze ook maar bij elkaar in de buurt kwamen.
Latok
Ok, hm.....Ik zat redelijk goed. Ik had Rusland, Turkije en nog wat landen op de plaatsen waar ze ongeveer zijn geëindigd.....

Maar...........België??!.......Het zijn echt geweldige mensen, maar ik vond dat nummer van de Belgen echt helemaal niets!! In mijn lijstje had ik ze zelfs op de 25ste en dus op één na laatste plaats staan....

/me is echt verbaasd.....

En Nederland zendt zoals gewoonlijk altijd een nummer 1 tot 2 jaar te laat naar het songfestival. Volgend jaar moet Nederland gewoon eens durven een eigen stijl te kiezen en niet proberen 'het perfecte liedje' te sturen. Dat lukt ze toch niet, ze hebben duidelijk geen benul van wat werkt of niet.......Palingpop, mensen. Palingpop, dat werkt laugh.gif
nico

Palingpop??

leest u dan onze rescencie van het npi:
rescencie
yeah! wij gaan naar turkije!!!!!!!!!!!!
Johan
En oostenrijk dan zat ook in de top 8 of zo. Dat was nou echt een piece of crap. Belgie snapte ik ook niet dat die zo hoog kwamen. Maar ja dat is het Eurovisie Songfestival.
Latok
Nee, dat Oostenrijk hoog is geëindigd, dat verbaast me niet. Een gimmick doet het altijd goed. Maar Celtisch België op zo'n clichématige muzikaal saaie manier!? En dan die disgusting handgebaren erbij? Ik vond het hilarisch, maar had niet verwacht dat men daar nog voor zou vallen, ook nog :blink:
Applejack
Hey, bij het introductiefilmpje van die zangeres uit Portugal kon je muziek van the Pixies horen! Toch een gewaagde keuze van de organisatie! cool.gif
Michel N
QUOTE(Cochise @ May 25 03, 14:08)
Hey, bij het introductiefilmpje van die zangeres uit Portugal kon je muziek van the Pixies horen! Toch een gewaagde keuze van de organisatie! cool.gif

Ja, dat was het enige wat mij opviel... Ik heb 5 nummers gezien, tot ik visite kreeg. Ik hoorde La La Love You....

Maar tatu had niks bizars gedaan toch?
Nicole
Tatu hebben zich netjes gedragen ... ik vond de inzending van Estland heel erg leuk! Rufus heten ze ... jah! daar wil ik wel iets meer van horen.... de inzending van Noorwegen vond ik ook wel Ok.

wat me wel opviel was dat er veel snelle nummers waren dit jaar ... veel van die Britney Spears, Idols etc. etc. muziek met bijbehorende danspasjes en kleding.

En Nederland .... tja ... die dikke griet hadden ze beter in een ander pakkie kunnen stoppen, want dat zag er echt niet uit.

En Renars (presentator) zag er geweldig uit... wink.gif heeft ook nog iemand dat stukkie gezien/gehoord waarin ze muziek uit Letland lieten horen? het 2e muziekje was van Brainstorm... zo mooi!! I Love Brainstorm!! biggrin.gif
Alexx
Leuk bandje dat Brainstorm ja. Dat stukje muziek was het leukste van de hele avond!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.